josefineohlsson

Alla inlägg under juli 2012

Av Josefine Ohlsson - 29 juli 2012 18:58

Hey alla!


Som sagt så kom Alida till mig i fredags. Vi gjorde inte mycket. Men på kvällen kom Alex och Jonathan hem efter träningen med några kompisar och grillade. Vid tolv åkte de in till stan och Alida och jag somnade vid halv två någon gång. Och det första man hör halv sex på morgonen är några som sitter och gapar på baksidan. Såklart var det Jonathan, Martin och hanjagglömdenamnetpå som precis hade kommit hem och satt där och snackade. Så de höll oss vakna ett bra tag. När de kom in åt de frukost. Och ni ska bara veta hur magiskt roliga de är! Fulla och helt borta också. Asså när Martin härmar massa tecknade figurer, som till exempel han galma gubben i Family guy som gör visselljud när han pratar och när Martin härmar han och säger "Chrisss", då DÖR man! Seriöst. Alida och jag asgarva.

På lördag kvällen gick Alida och jag på bio. Snow white and the huntsman. Den var ganska bra.

I söndags var mamma, Alida och jag på malmamarken. Vi gick där och tittade lite och köpte lite också. Jag köpte en svart tjocktröja och ett iPhone skal. Jag är rätt så nöjd faktiskt!

Igår åkte mamma, pappa och jag ut till farmor och hennes sommarstuga. Efter en stund kom Alex också. Vi fikade med jordgubbar och glass. MMH. Sedan badade vi, solade och hade det allmänt bra. Mysigt!

På kvällen nördade jag Top Model Sverige. Jag satt på balkongen och tittade på en massa avsnitt.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Vädret är så konstigt. Nyss regnade det och nu är det sol? Man kan ju inte bestämma något! Jobbiiiigt. Men jag ska nog kolla klart på Top Model nu!


Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag. Har inte hunnit. Ska försöka bättra mig! :)


Ha en bra dag så hörs vi. Puss!


 

Loveu

 

Hahaha, när jag satt på balkongen och tittade på Top Model Sverige


Av Josefine Ohlsson - 27 juli 2012 08:03

Godmorgoooooooon folket!


Jag är uppe med tuppen idag för att... Ingen anledning till att jag måste men i alla fall?! Mamma och pappa åkte iväg klockan sex imorse. De ska åka till Göteborg på konsert där Bruce Springsteen ska spela. Så de väckte mig... Och sedan skulle Jonathan iväg till jobbet klockan sju, så då kom Alex hem hit för att skjutsa honom. Så jag har inte kunnat somnat om, och jag tror inte det kommer gå nu när jag väl är uppe. Men men...

Idag hade tänkt att ringa bästa vän och fråga om hon vill komma. Det är lite tomt. Men ikväll kommer Alex hit igen för han ska grilla med några kompisar.

Just nu sitter jag framför tv:n och lyssnar på lite muuusiccc på MTV breakfast club. Hade tänkt att kolla sommarlovsmorgon, nu när jag för en gångs skull är uppe. Men vilken kanal är det och när?! Har ingen koll.


DANSA - PAUSA!


Ha en bra dag alla fina läsare! Vi hörs väl kanske under dagen/kvällen. Annars imorgon. Puss!



Av Josefine Ohlsson - 26 juli 2012 14:42

Hey!

Idag har jag fått en ny bästa vän, SOFFAN <3. Jag har inte gjort ett skit idag. Jag sov till typ halv tolv? Så har jag degat framför tv:n. Men det får väl gå... Orkar inte göra någonting! Seriöst, jag är dödstrött. Men men, nu ska jag inte tråka ut er med min trötthet så jag skriver lite om igår istället.
Mina kusiner, farmor och Alidas familj kom. Efter att vi hade ätit gjorde Ally och jag Smooties. De var supergott! Sedan kollade vi typ på film, spelade Wii, mm. Fast Alida och jag spelade inte särskilt mycket, det var mest kusinerna. Haha. Men det var kul ändå! Mycket mygg däremot.
Kanske inte något särskilt roligt inlägg, men ajaaa.

Ha en bra dag, så hörs vi! Puss.

Av Josefine Ohlsson - 25 juli 2012 10:44

Grattis på födelsedagen pappa! Hoppas du får en bra födelsedag. Jag älskar dig.


Jag är så sjukt trött just nu... Skulle kunna somna om igen. Brukar inte vara uppe såhär tidigt egentilgen. Jag brukar typ sova till tolv - halv ett varje dag. Det är ju underbart?! Men idag ska jag städa. Klockan fem kommer alla gäster.

Idag ska vara årets varmaste dag. Jag vill ut, men jag orkar bara inte. Som sagt är jag otroligt trött! Kollar på någon seg reklamfilm på tv. Kul liv. Men nu ska jag försöka somna om en stund.


Ha en bra dag! :)



Av Josefine Ohlsson - 24 juli 2012 22:00

Fan vad jag saknar Grekland! Mår dåligt... Jag vill bara tillbaka så fort som möjligt! Hoppas pappa menade allvar med att vi kanske ska åka tillbaka i höst? Annars får jag vänta till i vinter när vi ska resa.


Ha en bra kväll, C ya!

Av Josefine Ohlsson - 24 juli 2012 19:11

Hej alla fina!


Förlåt att jag inte skrev när jag sa att jag skulle... Har haft fullt upp två dagar nu.

I söndags skulle jag ju vara med Klara och Alida? Men Klara kunde tuvär inte. Så då fick Alli och jag vara själva. Men det gick bra! Vi cyklade runt i typ hela Hållsta och tog lite kort. Det var super kul att cykla. Konstigt va? Har ju knappt gjort det, det är därför. Men a. Hon sov över hos mig som bestämt, och på måndagen var vi med Simon och Adam. Vi fick först inte tag på Simon. Så då cyklade jag, Alida och Adam till Skogstorp hem till honom. Sedan tillbaka till Hållsta igen. Fredriksson ville också vara med men han kunde inte. Så då blev det vi fyra istället. Vi cyklade runt till skolan och dagiset, hem till mig och... Tillbaka till dagiset. Haha, det var skitkul. Vi skulle titta på film, men det gick inte hos någon. Så då cyklade vi mer istället. Sedan sov Alida över hos mig igen. Men idag gjorde vi ingenting typ. Fick det, och mådde inte särskilt bra. Men jag mår lite bättre nu.


Imorgon fyller min pappa år imorgon. Grattis i förskott till honom! Vi ska ha ett litet släktkalas för både mamma och pappa. För mamma fyller bara en vecka efter och de är på konsert i Göteborg på Bruce Springsteen just då.


Om en och en halv vecka flyttar Alex till Skåne... Som ni vet så jobbar han som militär där nu. Kommer sakna honom så sjukligt! Nu har vi varit tillsammans väldigt mycket den senaste tiden. Så det kommer nog bli svårt. Jag ska försöka vara så mycket det går med honom innan han åker. Jag älskar dig mest av allt, du är den bästa storebrorsan man kan ha! ♥


Nu får ni ha en fortsatt skön kväll, så hörs vi! Puss.


  

 

  

 


Av Josefine Ohlsson - 22 juli 2012 13:30

Hey!

Just nu ligger jag på stutsmattan med täcke och kudde och vilar lite smått sådär. Det är underbart faktiskt! Jag väntar på att Allimacbil ska komma någon gång... Vi pratade vid elva och hon sa att hon skulle komma om en stund och nu är klockan, hm... Halv två! Seg hon ääär. Men aja.

Lite senare ska vi vara med Klara. Vet inte vad vi ska göra, men det blir säkert bra!
Jag vill jätte gärna cykla! Konstig, jag vet. Men idag fixade pappa och jag mammas och min cykel. Har inte kunnat cykla på hela sommaren för att de inte har fungerat. Men nu så ska det väl gå vägen!

Ikväll sover Allibaba här. Grymmish! För imorgon ska vi vara med Simon William och Adam. Längtar! Saknar dem lite faktiskt. Har bara träffat... Simon, tror ja. Men i alla fall, de är alltid lika roliga de!

Vädret är väl sådär kan jag tycka. Molnigt, men inte speciellt kallt ändå. Hoppas det blir bättre imorgon!

Det här blev väl inget dunder intressant inlägg, men har inte mycket mer att säga. Kanske bloggar mer ikväll, om jag orkar!

Ha en toppen dag nu, så hörs vi! Kram! ?

Av Josefine Ohlsson - 21 juli 2012 14:05

Tjäääna!


Som ni vet har jag varit med min familj (-Jonathan) i Grekland. Det har varit underbart väder. Klar blått på himmel och i hav, solen har stått Scen It hela tiden och det har varit sjukt varmt! 40 grader minst på dagarna. Helt perfekt! Jag vill tillbaka redan. Nu är vi hemma i svinkalla Sverige igen. Natten till torsdag kom vi hem. Runt fyra på morgonen köpte vi donken till mig och vid halv fem var vi hemma. Det var bara nio grader!!.. Från att komma från 30 graders värme på kvällen/natten där så var det jätte kallt. Höll på att frysa ihjäl. Men väl hemma fick jag i mig donken och sedan var det raka vägen ner i sängen. Det var otroligt skönt att få krypa ner i sin egna mjuka säng igen. Sedan sov jag till någon gång vid tolv, så så länge blev det inte.


Som sagt så har vi haft en underbar vecka i Grekland. Förutom att Alex fick feber + en infektion i munnen... Han var bara helt frisk första dagen, sedan gick det nerför. Tycker så synd om honom! När han väl reser så blir han sjuk också, stackarn!
Jag och Alex delade rum. Så jag vaknade när han satt och huttrade. Så då fick han kramar av mig.


Det fanns jätte söta katter på hotellet. En mamma bodde under trappen med sina fyra ungar. De var typ tre veckor gamla. De var otroligt fina! Jag gav dem grekisk yoghurt en morgon. Det gillade dem! Saknar dem.


En dag hyrde vi en bil (cab). Då Åkte vi till en strand/by som hette Lindos. Det var jätte fint där. Det fanns en stor borg där, högt uppe på ett berg. Det var häftigt!


På hotellet fanns det en jätte snygg kille... Han var dansk. Men jag blev typ kär i honom!


Jag har faktiskt blivit brun nu! Har stekt på så mycket det gick. Har aldrig varit såhär brun (enligt mina föräldrar). Jag är typ brunare än Alida också. Och hon är jämt brun! Är glad!!


Samma dag vi kom hem sov jag hos min älskade bästa vän Alida! Det var skönt att få träffa henne igen. Har saknat henne mest av allt. Så vi hade det mysigt hemma hos henne med film.


Idag har jag inte gjort någon särskilt. Försöker ta igen mig lite. Har degat framför tv:n och legat ute och solat, och nu ligger jag på stutsmattan och vilar.


På måndag ska jag vara med Alida, Simon, William och Adam. Det blir nog grymt!


Nu får jag inte skriva mer tycker ja'. Ni är väl redan uttråkade? Men nu kommer bilder från semestern, mm.


Ha det bra! KRAM.






Presentation


Hey babes!
Jag heter Josefine Ohlsson och är en glad tjej på 14 år. Jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag är en utåtriktad tjej som älskar att resa och upptäcka nya saker! Mitt mål med livet är att uppleva så mycket som möjligt. Hoppas ni läser! Kram!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards