josefineohlsson

Alla inlägg under juli 2013

Av Josefine Ohlsson - 31 juli 2013 18:34

Hey babes!

Sorgligt att säga, men.. Vi åker hem imorgon. Vill såå inte hem just nu. Jag vill stanna i värmen. Vill inte åka ifrån Alex, jag kommer storböla imorgon. Han har 3 månader kvar här i Grekland, efter det kanske han åker vidare till något annat land och inte kommer hem. Jag orkar inte vara ifrån honom så mycket! Bästa Alex! Loveyou.

Idag har vi spenderat hela dagen på stranden. Måste pressa innan hemfärd! Har gjort det varje dag men ja haha, jag har brunast ben av alla iallafall!

Igår hyrde vi bil ju. Vi åkte först till en jätte fin typ lagun. Såå sjukt fint men såå varmt var det. Efter det åkte vi till den enda sjön med sötvatten (!!) på hela Kreta. Var konstigt att bada i det och inte känna saltet haha.. Vi var också på en jätte stor begravningsplats, så sinnes fint det var där! Från andra världskriget var dom ifrån tror jag, och alla dog så unga. Började nästan gråta när jag tänkte på det :(..
Vi var så trötta igår så Hampus och jag somnade runt 6 och sov till 9, sen gick vi ner och köpte lite gott och gick upp till rummet och myste igen. Jätte mysigt!

Vi sitter vid poolen just nu, ska snart upp och duscha. Sen ska vi till Alex och äta på någon restaurang, kanske fixa tånaglarna där också. Myskväll!

Hoppas alla har det bra! Puss och kraaam. Bilderna får ni någon annan gång! :)

Av Josefine Ohlsson - 29 juli 2013 23:31

Hej älsklingar!

Igår, eller ja.. I Sverige har vi det fortfarande, en timma före är tiden här men iallafall.. Så hade Hampus och jag 7 månader! Känns sjukt. Vi är utomlands och firar 7 månader.. Underbart enligt mig! Kan inte tänka mig ett bättre ställe. Jag älskar dig bästa!

Idag har vi legat vi stranden och solat och badat. Jätte skönt, även fast det var dövarmt. Den varmaste dagen här har typ varit 50 grader i solen, och ja.. Det är varmt. Haha, men man ska inte klaga!
Vi åkte lite senare in till Chania stad. Gick mest runt och myste i gamla stan och runt hamnen. Åt gott gjorde vi också. Kan ni gissa vad vi åååt? Sniglar, svärdfisk, dolmades och bäbis get. Fy faan säger jag bara! Höll på att kräkas när jag åt snigeln. Tänkte på vanliga sniglar som glider omkring, nej usch! Ajaa, nu har vi iallafall provat, yolo tror jag.. Hahaha.

Just nu sitter Hampus och jag vid poolen. Vi ska snart gå upp och sova, för vi ska upp tidigt imorgon. Vi ska hyra bil hela dagen och åka runt, ska bli kul att se lite! Hoppas på en bra dag.

Godnatt säger jag till alla nu, hoppas ni har det bäst! Puss och kram.

Min pringla, loveyou!

Av Josefine Ohlsson - 27 juli 2013 22:21

Såååå lyckad shopping med mamma och Hampus avslutas med frozen yoghurt, livet e bra!

Av Josefine Ohlsson - 26 juli 2013 18:19

Texten blev helt fel för en bild krånglade, hoppas ni förstår endå!!

Av Josefine Ohlsson - 26 juli 2013 18:15

Hey babes!

Det mesta vi har gjort under de här dagarna är förstås att sola och bada. Men vi har också åkt med på utflykter som Alex har varit ledare för. Vi var på en båt tur till en lagun, så sjukligt fint var det där! Helt otroligt. Vi klättrade också upp på ett berg som var 137 meter högt lite längre bort från lagunen. På en trappa som var stenig och det kändes som att man skulle ramla ner för när som helst haha, men ingen skada skedde! När vi skulle hem så var det enormt stora vågor, båten vingla typ sönder. Alla var livrädda verkligen. När alla var som räddast och helt hyper hörde man ba "aaaaaah" och alla ba "AH!" sen ba " Ah feel good, dananananana", då började den låten hahahaha, det var så jävla kul! Alla börja asgarva på båten. Roligaste på länge!

Vi har också varit inne i Chania och shoppat. Jag köpte två linnen, en body och en jacka. Vad jag kommer ihåg.. ( Lägger upp bilder på allt jag har köpt när jag kommer hem ). Vi åt frozen yoghurt också, så himla gott! Vi ska in till Chania någon mer dag snart, mer shopping!

Igår fyllde pappa år. Då åkte vi till en jätte fin restaurang högt upp på ett berg så man nästan såg hela Chania. Såå fint! Som överraskning så släckte dom ner restaurangen, kom med feta glassbomben med tomtebloss, matade och sjöng för pappi. Jätte kul att se haha! Dom slängde servetter runt överallt också. Sjukt roliga peeps! Alex känner typ alla här, det är så kul då!

Fiskspa var vi också på här om dagen, fyfan vad det kittlades! Men värt att prova! Fötterna blir lena och fina efter det.

Just nu ligger Hampus och jag och chillar vid poolen. Solen håller på att gå ner och då är det extra mysigt. Vi ska snart ut och äta. Kanske att jag ska shoppa lite här i lilla stan ikväll, hoppas på det!

Ni förstår säkert att jag har det bra här. Hoppas ni har det lika bra var ni än är. Massor med kramar på er!

Lagunen

Nästan standardfrulle. Plus ton av nutella!

Mina två bästa

Älsklingen

Helt klart bästa reseledaren, på toppen av berget!

Utsikten från restaurangen

Ser ni den röda pricken? Det är månen, himlans fin och stor här!

Universums bästa kille och jag vid lagunen <3

Innan bergsklättringen

Väl uppe!!

Efter shoppingen i Chania

[Bild]

Igår kväll hahaha

Av Josefine Ohlsson - 26 juli 2013 17:49

Hej älsklingar!

Jag har inte bloggat särskilt mycket nu när vi är här.. Har wifi endast vid poolen på hotellet, och vi är inte här så jätte ofta. Men lite bilder har ni fått se, hoppas dom var bra! Har fler bilder som kommer i ett inlägg snart. Hoppas alla ni har det bra, det kan jag lova att jag har. Med världens mysigaste hotell, underbara pojkvännen, bästa bästa bästa storebror, mamma & pappa, bästa kusinen, sol, värme, bad, god mat. Helt magiskt helt enkelt! Helt ärligt så är det nog bästa utlandsresan hittills. Det har hänt så mycket. Kan inte önska mig något bättre.

Nu har vi en vecka kvar ungefär. Lite hemlängtan har man väl, men jag vill såå inte åka härifrån. Saknar Jonathan där hemma. Hoppas allt är bra med dig din böna haha.

Några nyanser brunare kan jag verkligen säga att jag har blivit. Mer ska det bli. Man blir så fräsch på något sätt haha.. Liite snyggare också ;).

Snart kommer ett till inlägg, så kolla snart! Kram på er!



Av Josefine Ohlsson - 26 juli 2013 15:32

Sitter vid poolen och njuter av en maagisk fruktsallad, liivet.

Presentation


Hey babes!
Jag heter Josefine Ohlsson och är en glad tjej på 14 år. Jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag är en utåtriktad tjej som älskar att resa och upptäcka nya saker! Mitt mål med livet är att uppleva så mycket som möjligt. Hoppas ni läser! Kram!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards