josefineohlsson

Alla inlägg under november 2012

Av Josefine Ohlsson - 27 november 2012 11:26

Godmorgon på er!

Jag säger godmorgon för att jag precis vaknade. Jag blev hemma från skolan idag pågrund av djup förkylning och ont i halsen. Det är verkligen hemskt, därför tyckte jag att jag kunde vara hemma idag. Jonathan skulle också vara hemma idag. Han mådde riktigt dåligt igår på jobbet och ringde mig minst hundra gånger sista lektionen. Han hade tydligen spytt och mådde skit men inte fått tag i mamma som kunde hämta honom. Stackars dig! Men det löste sig tillslut när jag ringde runt till familjen.. Jag är en riktig klippa alltså! Bästa lillesyrran i världen.

Förlåt för att jag inte har skrivit sedan i torsdags. Men jag har haft fullt upp med massa prov osv, så jag kände att jag inte hade tid helt enkelt.

I fredags var jag på kalas hos kusinerna. Min kära kusin Sebbe fyllde 25 bast! Sjukt, han är fan vuxen nu. Han var hemma över helgen bara. Men sedan åkte han upp till norrland igen där han pluggar för tillfället. Så det blir inte ofta man ser honom inte!
Kalaset var väl sådär kul för min del kan jag tycka. Mina kusiner är inte så sociala, så de satt och spelade. Min minsta kusin var den enda som var social, men han byggde med sitt lego. Så jag låg vid tv:n och kollade på x-factor. Sjukt att Malcolm åkte ut! Jag trodde de drev först, men tydligen inte. Han var ju bäst där, vad är x-factor utan honom liksom?
Kvällen blev ändå rätt så bra när man har en otroligt gullig sms kompis.

På lördagen tog jag det lugnt hela dagen, förutom på kvällen när jag vrålpluggade
På söndagen gjorde jag heller inte ett skit, men klockan tre åkte vi och firade mormor. Efter att vi hade ätit satt jag där och skrev på provet hela kvällen. Usch! Jag är så jävla trött på dethär nu.

Tisdag idag. Jag ligger i sängen och är hungrig på frukost. Jag är arg på mig själv att jag kommer missa så mycket i skolan. Vi skulle ha en muntlig presentation i svenskan idag, men det hade ändå inte gått eftersom jag knappt kan prata för min jävla hals. Hatar att skjuta upp sånna saker. Jag vill bara få det överstökat någon gång!

Skickade mitt hemprov till min lärare igår. Han svarade idag och skrev att jag hade missat fråga fem. Så jag svarade med att det fixar jag idag om det är okej, så då måste jag göra det också. Oh happy day, eller vad säger ni?

~ Du kom till mig när jag behövde dig som mest. Det jag beundrar dig för är att du faktiskt stannade hos mig. Mina känslor för dig växer mer och mer för varje dag som går. Har det något stopp? ~

Av Josefine Ohlsson - 22 november 2012 17:18

Hej alla fina läsare!


Torsdag idag. Helt okej dag i skolan måste jag ändå säga. Vi hade ett ganska stort tyska-förhör idag. Jag kunde inte allt, men jag är nöjd ändå. Efter lunchen hade vi slöjd. Jag är nästan klar med min klocka, yippieee!

Sjukt att det inte är långt kvar på terminen nu. Några veckor bara. Skönt, snart jul också!

Efter skolan tog jag det bara lugnt. Har degat i sängen bara typ.

Har så himla ont i halsen! Och som om inte det räckte har jag också gått och blivit förkyld. Orka med det nu liksom! Hoppas jag blir frisk i helgen. Jag vill inte stå inför klassen när jag knappt kan prata, känns ju lite sådär.


Ikväll skulle jag ha varit ute och sprungit med Jonathan, men det går ju inte eftersom jag är sjuk. Så jag ska bara ta det lugnt och göra matte läxan! Kanske ska kolla på film om jag hinner också.


Fredag imorgon och jag längtar till helgen! Dock ska jag plugga hela helgen... Men ändå! Skönt att slippa gå upp så tidigt. Ni får ha en fortsatt mysig torsdag så hörs vi imorgon. Puss och kram!


 


Gårdagens kläder! :)



Av Josefine Ohlsson - 20 november 2012 20:00

Hej alla gulliga!

Tisdag idag. Helt okej dag. Bättre än igår måste jag säga!
Vi fick vårt hemprov på No:n idag. Frågorna var inte så svåra som jag trodde. Kommer nog gå bra! Ska plugga stenhårt hela helgen med det!! Hade ett idrottsprov också. Det gick väldigt bra! Det var inte särskilt svårt, så det var skönt. Glömde dock gympakläder för att jag trodde att vi bara skulle ha provet. Men jag var med ändå och körde lite badminton men mest pingis. Jag är grym på det har jag märkt, kanske för att det var bara jag som träffade bollarna när jag körde med tjejerna i min klass. Haha, men de är roliga att köra med!
På svenskan ska vi ju berätta om författare till böckerna vi läser. Men alltså min är inte känd typ. Jag hittade nästa ingenting. Hann inte ens börja biografin som skulle vara klar idag. Får plugga stenhårt med det i helgen också då!
Alltså idag. Känner mig på något vis mycket gladare än igår! Konstigt. Hade de värsta lektionerna idag, men ändå. Jag är bara allmänt glad.

Efter skolan följde jag med Alida hem. Det enda vi gjorde var att plugga. Vi har ett stort förhör i tyskan på torsdag. Rensade min mapp från allt gammalt skit också. Rekommenderar det starkt! Så skönt att bli av med det. Tänkte göra det med No mappen också, men då kom jag på... Shit, jag har ju betygsvarning i No. Då kanske jag måste göra om en massa och då kanske jag behöver papprena? Så då skippade jag det. Pappa skulle maila min No lärare och fråga vad jag skulle göra för att få godkänt. Men när han hämtade mig och jag frågade om vad hon hade skrivit sa han att..... JAG INTE HADE DET, HON HADE SATTI MIG PÅ FEL LISTA. Asså fatta vad glad jag blev och hur glad jag är?!?!? Jag började gråta av glädje i bilen... Sjukt. Så nu är jag inte underkänd i något ämne alls!
Tänkte bara dela med mig om denna underbara händelse idag.

Just nu ligger jag i sängen med datorn i knät och lyssnar på musik. Skulle träna lite till provet imorgon men jag har inte orkat ta tag i det än. Ska det snart!
Pappa och jag skulle ta en promenad också. Blev inget springa idag för att Jonathan är och spelar tennis med Nille. Inte imorgon heller. Då är det Zumba! :)

Hoppas ni har haft en skön tisdag! Det har jag haft! Nu får ha en fortsatt mysig kväll så hörs vi. Puss och kram!

Av Josefine Ohlsson - 19 november 2012 20:04

Hej alla snyggingar!

Måndag idag. Tjohooo, fast nej. Orka att det ska vara så långt till fredag?! Idag var en sjukt jobbig dag. Alltså, av allt skolgrejs. Hade matteprov idag. Gick bra tycker ja'. Det ända var att jag (och många fler) hann inte göra klart allt bara för matteläraren hade en lektion efter. Så jävla lååågt. Kunde fan ha fått bättre om det inte var för det!
Ååååh, vet ni? Fick reda på att vi ska ha en redovisning inför klassen på tisdag. Jag hatar verkligen det! Hemskt rent ut sagt. Jag vet inte riktigt varför egentligen? Jag brukar bli lite generad och "röd" i ansiktet, som säkert flera andra. Då blir det ännu värre. Men asså, jag kanske överdriver nu.. Men när jag ska gå upp och stå inför klassen brukar mitt hjärta dunka i 120 och jag får typ inte luft. Heeemskt. Det är rätt så konstigt ändå. Man träffar ju klassen nästan mera än sin egen familj. Varför ska man då vara så rädd för? Har jag inte rätt? Får försöka tänka så istället om jag ska klara detta!
Det är så mycket med betyg och prov nu innan jul, så man blir ju helt slut! Att ha fem prov på en vecka känns lite väl mycket. Jag menar... Kan inte lärarna prioritera lite bättre? Alla måste väl inte vara på en vecka! Galet.
Nä, nu ska jag inte skriva mer om skolan. Orkar knappt höra det själv, hah.
Efter skolan följde jag med Alida hem. Vi låg vid tv:n och tog det lugnt. Åkte hem vid sex taget. När jag kom hem käkade jag lite mat, och nu ligger jag här i min säng och är bara så trött på allt och alla så jag vill bara spy!
Låg och kolla bilder från Thailand som min brorsa har lagt upp på fb. Fan vad jag längtar tillbaka! Varför bo i fucking regniga, kalla och mörka Sverige liksom?! Helt sjukt att man väljer att bi här. Skulle jag få bestämma skulle jag åka direkt!! Ska flytta utomlands när jag blir äldre har jag bestämt. Göra något med mitt liv! Någon som är på eller?!?

Nu är jag typ hyper och känner för att springa. Jonathan och jag har bestämt att vi ska ut och springa varje dag tills han ska åka till Thailand. Men jag skulle vila när han träna fotboll. Men jag vet inte om jag kan?! Måste springaaa. Men det är kanske för sent nu? Jag har ju inga läxor så det är okej så. Kan provet tills imorgon så det är lugnt! Jag gör nog så.
Du vet. När du vilar, tränar dina konkurrenter!
Får se om jag skriver mer senare. Puss hej!


Av Josefine Ohlsson - 18 november 2012 20:43

Go'kväll alla läsare!

Kom nyss hem från en springrunda runt Hållsta. Skönt att göra det nu igen. Har inte gjort det sedan i tisdags. Så det var på tiden!
Ikväll har jag sagt hejdå till Alex som åkte ner till Lund igen. Städat mitt rum har jag också gjort. Så nu ska jag snart in i duschen. Skön kväll!

Hoppas ni har haft en bra söndag. Imorgon är det måndag och ny vecka. Känner mig pressad som fan. Vi har fem prov. Tjoho liksom! Nä...
Ha det bra nu så hörs vi! Puss och kram!

Av Josefine Ohlsson - 18 november 2012 15:28

Hej på er fina läsare!

Nu äntligen hade jag tänkt börja blogga igen. Allting står väl inte helt rätt till än, men bättre än förut. Har fått en person som får mig att må bra även om det är såhär. Så otroligt att du skulle komma så rätt. Tackar gud för det! (jag tror inte på gud, men när detta händer börjar man tänka).

Orkar verkligen inte skriva om mina dagar utan bloggen. Veckan har varit helt ok. Igår var jag på Tuna Park med mamma, pappa och Alex. Hittade nya skor, mjukiskläder, två linnen och en typ kofta. Nöjd även om jag inte hittade vinterjacka!
Igår somnade jag otroligt nog vid tre. Helt sjukt. Har inte lagt mig så sent på evigheters evigheter. Två max! Men jag skrev sms hela kvällen/natten med en person som lyckades hålla mig uppe, ända tills jag somnade. Vaknade klockan fem av min kära storebror som kom hem. Då blev jag helt förvirrad kan jag säga. Jag hade glömt tv:n på, så jag antar att jag somnade rätt så tungt. Vaknade vid halv tio och Jonathan vakande samtidigt, så vi snackade lite, sedan somnade vi om igen och sov till kvart i ett! Sinnes!

Jag är ju lagom seg idag. Så idag bli det en riktig chill dag kan jag ju säga. Ska städa mitt rum om Alex, Rasmus och Jonathan lämnar mitt rum någon gång. De sitter väl och spelar fifa förstår jag. Men Alex åker ner till Lund klockan fem igen, sorgligt nog. Men det har varit en supermysig helg med hela familjen.
Däremot lovade Jonathan att vi skulle kolla twilight i helgen. Jo tjena, han gick ut istället. Känner kärleken broder! Fet och dryg, Jonathan, fet och dryg. (kallar vi varandra).. Syskonkärlek eller vad?!
Har fått en jättesnäll kompis som kanske ska börja i våran klass efter jullovet. Hoppas på det! :D

Ni får ha en fortsatt skön söndag så hörs vi kanske mot kvällen. Pussar och kramar i massor till er!

Av Josefine Ohlsson - 12 november 2012 22:06

Asså jag är fett seg på att skriva. Har inte orkar riktigt lika mycket som jag sa..

Helgen lite kortfattad.
I lördags sov Alida och Melina över här. Vi var själva typ hela kvällen. Det var skönt. Vi hade massa moff och filmer. Tack för kvällen tjejer!
I söndags åkte Melina tidigt för att hon skulle åka till sina kusiner. Men Alida var kvar och vi låg och halvsov på mitt rum med musik (HAR ÄNTLIGEN SKAFFAT SPOTIFY PREMIUM, MITT LIV BLEV PLÖTSLIGT MYCKET LÄTTARE!!). Det var skönt.
När hon åkte hem tog jag tag i mitt rum och städade. Hade lite spa på kvällen också.

Måndag idag. Det var värre än vad jag trodde. Tänk att så få personer kan få en att må så dåligt. Allt är bara skit. Som tur är har jag världens bästa vän. Du är värd guld älskade du! Ville bara säga tack för alla gånger du ställt upp och varit där för mig. Jag ska försöka göra detsamma för dig. Utan dig skulle allt vara skit. Jag älskar dig så olidligt mycket!
Skolan var skit men efteråt följde Alida med hem. Vi låg och lyssnade på musik och bara snackade.
Efter att hon åkte hem åt mamma, pappa, jag och Jonte mat, sedan tittade vi på fotbollsgalan. Såklart fick Zlatan guldbollen, för sjunde gången! Haha, men grattis!

Allt är just nu skit. Jag hade tänkt ta en bloggpaus tills jag orkar igen. Hoppas ni har lite medkänsla med mig. Jag vill inte svika er, men jag orkar inte.
Hoppas ni får en fortsatt skön kväll så hörs vi framöver. Massa, massa kramar!

SEG

Av Josefine Ohlsson - 12 november 2012 21:49

NU BLIR JAG RIKTIGT FUCKING ARG! Jag skrev fan ett långt inlägg och det bara försvann. Jävla skit!

Jag tror inte jag skriver om allt nu. Men jag får se... FAN OCKSÅ..

Presentation


Hey babes!
Jag heter Josefine Ohlsson och är en glad tjej på 14 år. Jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag är en utåtriktad tjej som älskar att resa och upptäcka nya saker! Mitt mål med livet är att uppleva så mycket som möjligt. Hoppas ni läser! Kram!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards