josefineohlsson

Alla inlägg under december 2012

Av Josefine Ohlsson - 31 december 2012 15:15

Gott nytt år till er alla!


Idag är det nyårafton. Sjukt att om bara några timmar är det 2013! Jag ska börja med lite nyårlöften hade jag tänkt. Har ni något förslag? Jag vill ha några riktigt bra! Fast helst av allt vill jag bara försöka vara lycklig.


Såhär börjar det iallafall:

* Börja med dansen igen!

* Vara ute och springa några gånger i veckan

* Vara nöjd med mig själv

* Vara så mycket med min älskling som möljligt

* Bli lite mer fokuserad på skolan

* Ha roligt!

* Må bra!

* Lägga mig tidigare på kvällarna


Så börjar mina löften... Fler finns det säkert, men jag kommer inte ihåg alla såhär. Själv tycker jag att mina löften är ganska enkla. Det är mest för min egen skull jag har nyårslöften.


Idag har jag varit på stan med min fina vän Alida! Jag vaknade av larmet klockan åtta med gick inte upp förens halv nio. Kändes inte alls bra att gå upp så himlans tidigt, men det gick! Det var super roligt att träffa Alida igen också. Vi har inte träffats sedan skolan slutade. Sjukt!

Jag hittade lite småsaker sådär. Tre par snygga trosor och en eyeliner. Det blev mest att hjälpa Alida hitta lite snygga klänningar att ha ikväll.

Efter en runda på stan åkte vi upp till min fina farmor. Hon hade fått feta tv:n! Haha, det var riktigt kul. Träffade även mina kusiner Sebbe och Albin. Roligt att se dem!

Kom hem för inte alls länge sedan. Skönt att komma hem! Är så otroligt förkyld!! Hemskt... Huvudvärk på det också, roligt roligt!


Ikväll ska min familj åka till Alidas familj och fira nyår. Ska bli mysigt! Dock ska inte mina storebrorsor följa med. Alex åkte ner till Lund idag för han börjar jobba imorgon redan. Riktigt tråkigt! Saknar honom redan! Jonathan skulle ut med några kompisar. Så jag får inte se de förens nästa år! Låter sorligt, men det är imorgon haha. Eller.. Alex kommer inte hem på fyra veckor. STOREBROR <3.

Jag vet att vissa har stört sig på att jag skriver en hel del om mina brorsor. Men dom är allt för mig. Mina bästabästabästa brorsor. Jag kan prata med dem om allt. Vill ni inte höra en massa om dem, läs inte bloggen. Tack! :)


Saknar min gos! Kommer till honom i veckan förhoppingsvis. Men hela nästa helg ska jag vara hos honom. Ska bli sjukt mysigt!


Ni får ha en fortsatt bra sista dag på året så hörs vi nästa år! Önskar alla lycka och framgång år 2012!

Pussar och kramar i massor till er!



 


 


Med dig ska 2013 bli bästa året någonsin <3.


 

****************************************

Av Josefine Ohlsson - 30 december 2012 23:00

Hej mina fina läsare!


Asså herregud... Det var sjukt längesen jag skrev nånting. Känner mig lite efter en aning. Förlåt! Jag har inte hunnit med att blogga på sista tiden, känns förjäkligt.


Ja.. Vad ska man säga? Julafton har varit iallafall. Jag fick massa fina grejor! En dator, parfym, presentkort, IPad, taklampa, shoppingtur i Stockholm osv... Fick en julklapp av Alex också som jag kommer få i Januari, Februari och Mars. Alltså lite utspritt. Jag har ingen aning om vad det är, så ni kan förstå hur nyfiken jag är?!? Jag är super glad för alla fina julklappar så det är inte sant! Jag undrar hur snäll jag har varit i år... ;)


Denna vecka har jag varit grymt sjuk också, inte kul alls. Jag har blivit smittad av min kära storebror som kom hem från Thailand sjuk som ett as. Jag är förkyld, har ont i halsen och har lite feber.. Känns inte bra!


Igår var jag hos gos. Så sjukt underbart det var. Lyckligast i världen med dig min prins.


Idag sov jag till halv två (?!?!?!), jag sov hela 12 timmar! Sjukt... Jag la mig tillochmed tidigare än vanligt! Har inte sovit innan 3 de sista dagarna, men nu så! Måste börja komma lite i fas igen känner jag. Sista dagarna i skolan la jag mig också sjukt sent, typ vid 1. Inte bra!

Jag var med Melina och Klara ett tag på dagen också. Vi satt mest och snackade. Fina vänner jag har!


Imorgon blir det lite stress shopping med Alida såhär dagen innan nyårsafton! Måste upp super tidigt imorgon, får se hur detta ska gå... De kommer och hämtar mig vid tio. Har panik redan!..


Hoppas ni haft en bra jul med alla era nära och kära. Vi hörs imorgon, puss!


 

Av Josefine Ohlsson - 30 december 2012 00:16

Åh, jag är världens lyckligaste!
Ni ska bara veta vad som hänt mig på sistone.. Mitt liv är tusen gånger bättre nu! Skriver imorgon om allt mina fina läsare! Puss!

Av Josefine Ohlsson - 27 december 2012 14:04

Av Josefine Ohlsson - 11 december 2012 22:24

Hej världens bästa läsare!Jag har inte skrivit på ett tag känner jag... Har inte orkat att blogga, har nästan aldrig några bilder att lägga upp heller. Men nu så vet ni att jag lever i alla fall, haha.Vi fick låna med oss våra IPads hem idag, så jag skriver på den just nu. Känner mig fett cool, thihi... Tisdag idag. Det började med att jag försov mig till halv åtta. Ni kan ju tänka er vilken panik jag fick! Herregud, det får inte hända igen. Jag hann inte ens äta frukost, det har aldrig hänt mig förut. Men helt ärligt kände jag inte av det på hela dagen. Men det är inte bra, man ska äta frukost, så är det bara! Efter skolan stack jag hem till Alida. Vi tränade stenhårt! Det var typ två veckor sedan nu. Men det gick mycket bättre på crosstrainern nu när jag har varit ute och sprungit väldigt mycket. Så det kändes bra! Kom hem runt sju. Åt mat, duschade och nu ligger jag och smsar. Känner mig skönt trött nu. I vanliga fall tycker jag inte om One Direction, men Little Things är verkligen bra! Tycker verkligen att ni ska lyssna på den.Dagen har varit allmänt bra. Hoppas att alla ni har haft en bra dag. Ska sova snart om jag kan. Ville bara hör av mig! Puss och godnatt.

Av Josefine Ohlsson - 5 december 2012 18:48

Hej älsklingar!

Asså seriöst.. Idag har det varit riktigt hemskt ute. Snöstorm HELA dagen. Gissa om jag frös?! Efter lunchen hade vi elevens val. Vi skulle ta bussen. Snöstorm. Bussen var en halvtimme sen. Ja, ni hör själva. När vi tillslut fick gå på säger tanten som kör bussen att alla bussar är inställda pågrund av vädret och att den bussen vi åkte var den sista in till stan. Kul? Nej. Sedan när vi var framme i stan skulle vi ju såklart gå en mil till dansen också. I snöstormen. Kallt, snö, kallt... När vi väl var framme vid dansen säger läraren att det bara är vi där. Inga andra har kommit. Så det blev inställt det också. Eftersom alla bussar var inställda och det var snöstorm ute så visste vi inte vad vi skulle göra. Så vi satt där i omklädningsrummet och ringde runt till föräldrar. Men ingen kunde komma. De jobbade, bilen satt fast, svarade inte... Så vi beslöt oss för att gå till ett fik och värma oss. Så där satt vi i typ två timmar. Till sist kom Alidas storasyster och ringde lite.. Sedan kom Alidas pappa och hämtade oss. Så jag kom hem tillslut. Asså gud vad hemskt att vara fast i stan. Helt sjukt väder!!!!! Egentligen hoppas jag att det fortsätter så bussarna blir inställda imorgon också. Då slipper vi skolaaaaa. Får hoppas.

Aa... Dagen har varit riktigt hemsk. Men man får väl se det från den ljusa sidan. Om det finns någon...

Direkt när jag kom hem tog jag en lång varmdusch och på med mjukiskläder. Så nu ligger jag i sängen och kollar på tv med värmefläkten på. ÄLSKA VÄRME!
Jag flyttat utomlands till ett varmt och soligt land.., någon som följer med?!

Haha, har inte så mycket mer att skriva om dagen. Får hoppas att ni har haft det bättre än mig iallafall! Puss och kram på er!

Av Josefine Ohlsson - 3 december 2012 19:15

Hej på er!

Åh herregud! Vet ni? Jag trodde det var tisdag idag så jag hade tänkt skriva "förlåt för att jag inte skrev igår", haha. Vilken chock!

Igår hände en sak som tog typ hela natten att reda ut. Somnade runt halv två. Men det var behövligt. Ändå känns inte allt bra än? Jag orkar egentligen inte med dethär. Men för dig, kan jag göra allt. Vill bara att allt blir bra. Kan inte säga att jag litar på dig än, men det kanske inte är så konstigt efter allt som har hänt?
Som tur är har jag världens bästa vänner som man kan prata med allt om. Tyvärr kunde jag inte berätta allt, det hade inte gått. Men det förstår ni. Ni är bäst. Vad skulle jag göra utan er egentligen? Jag älskar er från botten av mitt hjärta.

Måndag idag! Alltså gud vad kallt det var idag. -18 grader liksom! Helt sjukt. Och vet ni vad jag gjorde för fel? Jag tog mina converse och mina röda läderbyxor. Gissa om jag frös?! Höll på att dö på vägen hem från bussen!!
Vanlig dag i skolan.. Var bara oerhört trött.
Efter skolan hängde Melina och Klara med mig hem. Åh vad länge sedan alltså! Vi måste börja vara mer, saknat er!
I alla fall.. Vi tog lite mellis och satt & prata om allt.. Tänk vad mycket skit som händer. Efter det la vi oss på mitt rum och snackade ännu mer. Tänk att jag har sånna underbara vänner?

Dagen hade både upp och ner stunder. Men en helt okej dag.

Kom nyss på att jag har en muntlig sak i tyska till imorgon. Man ska kunna en text om sig själv utantill. Kan jag den? Nej. Borde jag träna? Ja. Orkar jag? Nej. Valet är lätt. Men måste antagligen... Don't forget the BETYG.

Ska försöka lägga mig tidigare idag. Blir nog inte till två idag igen. Får jag hoppas i alla fall. Ska träna på läxan och bara mysa resten av kvällen. Hoppas ni har haft en bra dag! Puss och kram från en trött tjej.

Av Josefine Ohlsson - 1 december 2012 14:42

Hej på er fina läsare!


Första december idag. Helt sjukt vad tiden går, alltså! Snart jul lov. Men först stenhårt jobb i skolan inför betygen! Det är ju första gången vi får betyg. Ska bli spännande men samtidigt väldigt nervöst. Jag har verkligen ingen aning om hur jag ligger till och det skrämmer mig, men jag vill väldigt, väldigt gärna veta! Får hoppas på ett det blir en glad överraskining. Ni får hålla tummarna för mig!


Asså förlåt! Jag har blivit riktigt dålig på att uppdatera bloggen. Men min dåliga ursäkt får faktiskt vara att vi har så himla mycket plugg och prov nu. Ska bättra mig, jag lovar. Men ni kanske får vänta till efter betygen har sats om det är okej? Jag vill så gärna skriva, det är så sjukt roligt! Jag gör mitt allra bästa.


Var sjuk i tisdags och tordags, så jag var inte i skolan. Men det gick ingen nöd på mig. Det ända jag gjorde var att titta på film, i stort sätt mysa! Kom tillbaka till skolan på torsdag och det var lite att ta igen, men det fixade sig bra. Jag gjorde min presentation på svenskan igår. Det gick mycket bättre än vad jag trodde! Jag var nervös men inte alls som jag brukar. Det ända jag behövde bättra mig med var att titta upp lite mer. Men själv tyckte jag att jag gjorde det mer än vanligt. Så jag är väldigt nöjd! Vi kan säga att detta blir min början till att sluta vara så nervös. Ska försöka tänka mer posetivt och som att jag klarar vad som helst! Måste börja bättra min bild om mig själv och öka självkänslan!

- JAG KAN, JAG VILL, JAG SKA.

Har ni liknande problem så får ni gärna skriva in frågor eller så. Det skulle vara superkul!


Gårdagens skoldag var riktigt kul! Långrandiga lektioner som vanligt. Men med rätt folk så kan det bli toppen!

Igår somnade jag vid halv två kanske. Det är lätt för att det blir sent när man sms:ar med någon så underbar som du.


Sov till halv elva idag. Sjukt skönt! När jag skulle ner och äta frukost så bländades jag av snön utifrån... Det bara lyser. Det snöar fortfarande, det slutar verkligen aldrig! Mysigt tycker jag. En vinter utan snö är som en sommar utan sol. Har jag rätt? Skulle dock åka utomlands utan vidare tanke. Orkar inte med kylan, det är det värsta.

Tillbaka till dagen... Jag har bara hunnit kolla på en film, annars ingenting. Känner mig så rolig. Men det är det jag  älskar med helger! Bara ta det lugnt och mysa. Men helst av allt skulle jag nog vilja ha en kille att mysa med. Vem vill inte liksom?

Får se om jag ska vara med några senare, vill verkligen inte bara ligga i sängen och inte göra något hela dagen.


Nä, nu blev det här ett långt inlägg. Hoppas jag inte tröttade ut er för mycket. Ni får ha en fortsatt mysig lördag! Vi hörs imorgon förhoppningsvis. Puss och kram!



Presentation


Hey babes!
Jag heter Josefine Ohlsson och är en glad tjej på 14 år. Jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag är en utåtriktad tjej som älskar att resa och upptäcka nya saker! Mitt mål med livet är att uppleva så mycket som möjligt. Hoppas ni läser! Kram!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards