josefineohlsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefine Ohlsson - 31 augusti 2012 20:09

Åh, vad härligt!

Äntligen helg. Gud vad skönt det ska bli att sova ut imorgon. Jag är bara såååå glad för det.

Idag hade vi två förhör. Svenska och engelska. Men jag tror att jag kommer få alla rätt. Kändes bra. Jag hade pluggat bra till det. Det känns som att jag verkligen har tagit tag i pluggandes nu, och så ska det fortsätta! Hoppas jag..... ^^
Jag är bara trött hela tiden känns det som. Det är tråkigt. Men, så är det väl när man precis har börjat skolan och måste saker hela tiden.
Nu ska jag bara ta det lugnt. Som vanligt. Nejmen.
Igår sa jag ju att jag skulle skriva på kvällen? Men allt jag hade skrivit togs bort så då orkade jag inte skriva om allt.

Ni får ha en bra kväll, så hörs vi! Kramar!

Av Josefine Ohlsson - 31 augusti 2012 07:44

Godmorgon alla!

Nu går jag mot bussen, FREDAG (<3) !!!!! Helg nu, yeees.

Ha en bra dag, pussssss!

Av Josefine Ohlsson - 30 augusti 2012 14:46

Hej alla fina!

Imorse vaknade jag av att pappa kom in i mitt rum och väckte mig. Jag ba " Pappa, min mobil har inte ringt än så jag behöver inte gå upp! " Han ba " klockan är sju...". Gissa om jag fick panik! Jag hade glömt att ställa klockan. Dumt gjort! Så jag fick stressa mig in i duschen, fixa mig och äta frukost. Jag hann väl rätt så bra i alla fall. Men pappa däremot kom lite sent till jobbet. Men det gör ingenting för hans del, som tur är! Idag har varit en lugn dag. Vi hade Matte, Tyska och So innan lunch. När vi hade ätit hade vi rast i en och en halv timma, tror jag. Det var skönt! Sedan hade vi trä slöjd. Nu sitter jag på bussen påväg hem, men jag skriver mer ikväll!

Ha det bra! Kram.

Av Josefine Ohlsson - 29 augusti 2012 21:26

Hej alla fina!

Jag skrev ingenting igår för jag hade mycket att plugga + att jag var på Tuna hela kvällen. Jag gjorde nog inget speciellt direkt. Inte vad jag kommer på just nu i alla fall.
Idag var en helt okej skoldag. Ingenting som direkt var slitit. FÖRUTOM efter lunch. Vi skulle titta på en film för att vi inte har någon elevens val förens nästa vecka och alla ba " Ja, film! ". Det verkade kul tills vi fick komma in i klassrummet och få reda på vilken film det var.... Tintin! Jävla barnfilm. Helt värdelös. Så jag gick ut och plugga lite engelska istället. Vi fick sluta tjugo i tre för att filmen slutade då. Men vi fick ändå vänta på bussen.
Melina följde med mig hem. Vi tog lite mellis när vi kom hem. Sedan bakade vi chokladbollar som bestämt. När vi hade gjort det ringde vi Klara och sedan åt vi. Gott! Efter det tittade vi på några William Spetz klipp och snackade lite om träning. Förhoppningsvis ska vi springa på lördag kväll och kanske på måndag om inte Melina ska vara med sin pojkvän. De är så söta!

Nu ikväll har jag bara pluggat. Tyska och svenska. Jätte kul!... Nejmen vi har tyska läxa tills imorgon. Glosor och en liten text. Men det bra. Jag kan nog allt. Det var inte särskilt svårt.

Just nu ligger jag och kollar på någon fotbolls match på tv. Celtik - Helsingborg. Ingen aning om vad Celtik är för lag men det är fotboll i vilket fall som helst! Haha...
Jag hade tänkt att gå och lägga mig skapligt men sedan kom jag på att jag inte har bloggat så då gjorde jag det nu. Stolt!

Några av bilderna som kommer är tagna av min fina vän Klara som lånade min mobil när jag var på gympa. Så.. Ja!

Ni får ha en bra kväll så kanske vi hörs imorgon. Godnatt, kram!

Av Josefine Ohlsson - 27 augusti 2012 19:56

Hej alla!

Nu är jag hemma igen. Eller ja, jag kom hem igår vid elva taget någon gång. Jag har haft det jätte bra nere i Lund. Det var skönt att se lite annat. Vi hann se mycket på två dagar.
När vi kom ner i lördags så åkte vi direkt till hotellet och fixade oss. Sedan kom Alex dit och när vi var klara så åkte vi ner till stan. Men eftersom att vi var lite sena så hann vi inte gå på stan, allt var stängt typ. Men då gick vi istället till en jätte fin resturang som hette "Stäket". Det var god mat där!
På söndagen var det regmentesdag i försvarsmakten i Skåne så då var vi där. Det var typ 15000 pers där! Det är ju ganska stort. Så det var väldigt coolt att se alla stridsvagnar, vapen och grejer. Vi fick också hälsa på där Alex bor med några andra. Det var väldigt... Militäriskt, eller haha, men typ.
Alex var med i en stor bansarvagn eller vad det heter. De körde runt folk som ville åka i dem. Det var riktigt kul att se allt som han har pratat om.
Vi åkte hem runt fyra tror jag.
Jag saknar honom redan! Älskade storebror. ?

Imorse var jag riktigt trött. Men jag gick upp tillslut. Det var ganska lugnt i skolan som tur var. Vi gick ett tränings schema på idrotten. Då blir det ännu mer uppmuntrande att träna, det är bra!

Nu ska jag ta det lugnt. Måste lägga mig tidigt idag för att vara piggare imorgon. Ni får ha en bra kväll så hörs vi kanske imorgon. Kraaam!

Av Josefine Ohlsson - 25 augusti 2012 13:40

Nu är vi påväg ner till Lund! Eller ja, vi är i Skåne nu. Snart framme. Känns bra. Vi stannade nyss och åt lite. Doonkeen. Haha. Vi har åkt i några timmar nu. Nu längtar jag bara till att komma ner, träffa Alex och shoppa! Hoppas vi hör det annars blir jag arg..... Jag skrev ett långt inlägg förut som togs bort så jag orkar inte skriva om allt så ni får nöja er med lite nu.

I början på våran lilla biltur åkte vi bakom Guif bussar. Lite coolt, haha.

JUSTIN BIEBER ÄR UNDERBAR.

Jag tänker lägga upp några bilder och om ni har en fråga på var eller vad det är så är det bara att fråga. Ha det bra, kram!

Av Josefine Ohlsson - 24 augusti 2012 16:36

Hej, JAG ÄLSKAR JUSTIN BIEBER, hejdå.


Idag mådde jag bra som tur är. Som jag sa så hade vi något test i So. Jag kunde mera än vad jag trodde. Grym! (a).  Jag TROR att det gick rätt så bra. Det var 13 frågor och jag svarade inte på en. Men några blev väl lite chansning... Men jag är ändå nöjd. Idag hade vi också någon PowerPoint presentation om oss själva. Jag jobbade med Alida, såklart. Vi skrev lite om våran familj och så... Tror att det gick rätt så bra där med. Kanske inte jätte nöjd. Det kändes som om jag stirrade på PowerPointen typ hela tiden och Alida pratade... Men så kanske det inte var? Är det bara jag som hatar att stå inför klassen och hålla en presentation? Mitt hjärta bultar så jag hör det själv, undrar om någon mer hör det? Men ah, det är jätte jobbigt tycker jag. Även fast jag vet att det går bra så är det lite nervöst. Pust........


Imorgon åker mamma, pappa och jag ner till Malmö! Ska bli kul att träffa Alex igen. Saknar honom! Vi ska åka bil ner och det tar typ 6 timmar. Kul! Nah... Men jag bloggar nog en del i bilen om jag inte har något att göra. Kanske lägger in inlägg med lite tankar och grejs för att fördriva tiden. Så ni kan gärna kolla fler gånger under dagen imorgon.


Jag ska packa färdigt lite kläder och sånt nu. Jag måste vara lite packad (hahahahahha) när vi åker ner. Måste ha med mig lite grejer. Blir nog bra tillslut! Idag har jag ridning..... Nej jag skojade! Jag har ju slutat på ridningen. Skulle bara kolla så ni hänger med!


Skönt med helg nu. Första veckan i skolan avklarad! Det är nog många som ser fram emot helg nu. Men jag får inte sova ut imorgon som alla andra. Jag måste gå upp tidigt som attan för att vi ska åka. YEY...


Ha en bra dag, KRAAAAAM.

Wow

Av Josefine Ohlsson - 23 augusti 2012 16:58

Hej alla fina läsare!

Igår mådde jag skit. Det var så himla jobbigt att vara i skolan. Jag hade ont i magen och i huvudet. Även fast jag gick till skolsyster och fick en Alvedon så hjälpte inte det. Vi slutade vid lunch, men vi var tvungna att vänta på den där jävla bussen i en och en halv timma! Men jag gick in och la mig i bibliotekets soffa. När jag tillslut var hemma så tog jag lite och äta, sedan gick jag upp och la mig. Sov i fyra timmar! Trodde aldrig jag skulle göra det, men det var riktigt skönt. Jag mådde lite bättre på kvällen. Så då tog jag lite och äta igen sedan gick jag och la mig IGEN. Rolig dag.....

Idag var en helt okej dag. Vi slutade halv tre efter slöjden. Jag fick trä... Jeiii. Nejmen. Vi ska göra en klocka. Haha... Förresten! Idag var första gången vi hade B-språk. Jag har valt tyska. Det kändes väl rätt så bra. Men det var typ bara killar där. Kändes lite mobbat. Men det verkar roligt och jag tycker att läraren verkar snäll.

Jag kom hem någon gång vid tre. Men just nu ligger jag uppe på mitt rum och tittar på tv. Väntar på att Ghost Wisperer ska börja! Jag ska också försöka sova lite. Det var så skönt att sova igår... Ska försöka lägga mig lite tidigare idag också.

Imorgon har vi något test i So. Men såklart så glömde jag mitt block med alla anteckningar. Så nu kan jag inte plugga. Känner mig lite stressad. Men jag får plugga på rasterna och så fort jag kommer till skolan. Man fick även plugga en halvtimme på lektionen också så det ska jag göra! Man får säga vad man vill men jag tycker inte att det är schysst att man får ett test redan första dagarna efter sommarlovet... Men men.

Nu ska jag bara ta det lugnt. Vi får höras senare eller imorgon. Ha det bra, KRAM!

Presentation


Hey babes!
Jag heter Josefine Ohlsson och är en glad tjej på 14 år. Jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag är en utåtriktad tjej som älskar att resa och upptäcka nya saker! Mitt mål med livet är att uppleva så mycket som möjligt. Hoppas ni läser! Kram!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards